Läs mellan raderna !!

Blev väldigt bisviken igår efter att jag fick några kommentarer som sade att jag var en bortskämd unge som skulle vad glad för det jag hade.

Hela mitt för detta innlägg handlar inte om mig det handlar om alla ungdommar, och ja jag tyckte det var lite med 1050 kr om man inte har två jobbande föräldrar eller föräldrar som är villiga att skuta till pengar när dem tar slut. Blev väldigt arg igår när en kvinna i 35 år åldern kommentarade att jag borde skaffa mig ett jobb och att jag borde se andra som studerar och har bidrag på bara 7500 kr med en hög hyra och måste köpa sin egen mat och då är det ännu svårare att få pengarna at träcka, DET TYCKER ÄVEN JAG ÄR VÄRDELLÖST, men skyll inte på mig skyll på den blå regeringen som också vill minska dessa bidrag så man tvingar studerande att jobba häcken av sig bara för att överleva.

Så sent som bara för ett par veckor sedan medelade CSN sin nya ide att göra om bidragen så man bara får ut dem i 3 år och göra om system och detta ligger i grund i våran styrande regering. Jag trodde man röstade på ett parti som vill folket väl inte bara de rika utan alla delar i ett samhälle som oss arbetande GRÄSRÖTTER !!!

Jag är verkligen inte en bortskämd unge som bara vill ha pengar, men jag vill inte att min föräldrar ska lida för jag vill ha ett liv. Många skrev att jag borde skaffa mig ett jobb men jag skrev för alla ungdommar och det finns inte jobb till alla och framförallt inte i dessa dåliga tider.

Ett antal skrev också att ungdommar använder dessa pengar till alkohol, men då satt jag igårkväll och arbetade fram et förslag som skulle få ungdommar at minska på drikandet och även så regeringen inte behöver lägga ut överdrivet mycket pengar bara för att öka ungdommars studiebidrag. Kolla bland länkar och titta på Studiebidrag så kommer ni till mi förslag!!



LOVE IS RED

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0