Ni bryr ju er om eran ekonomi?

Många tycker att politik är tråkigt, helt ointressant och meningslöst, men ni bryr ju er om eran egen ekonomi. Många klagar över att det finns lite pengar i plånboken och känner att det tryter i månadslutet innan lön och bidrag kommer. Så varför inte bry er om politik också då?

Politik och ekonomi går hand i hand och det som det diskuteras mest om inom politiken är ju just det ekonimiska läget i Sverige. När det gäller politik tror många det handlar om världsfrågor och att instifta nya lagar och det kan jag också förstå att det kan kännas meningslöst att alltid hänga med på så det överlåter jag till experter, men när det handlar om mina pengar och vilka som ska styra över den Svenska ekonomin då vill jag vara med och bestämma.

I vårat föregående val vet jag själv att många röstade blått i förhoppningar om en sänkt skatt, som alliansen utlovade och därför röstade många som de gjorde, men sen vart det bara en lögn och det blåa blocket hade bara spridit falsk propaganda som inom svensk lag egentligen är straffbart. Så det jag försöker säga är att engagera sig lite mer inom politiken och verkligen kolla vad de olika blocken vekligen står för och i ett sådant fall som blått mot rött så står det blåa blocket för att de fattiga ska bli fattigare och de rika ska få ännu mer fördelar och deras politik går enbart ut på att förstora den klassskilnad vi i Sverige faktiskt har !

Så tänk efter innan ni sågar politiken för den är oerhört viktig för dig som person och det påverkar era liv och vi har demokrati i Sverige för att vi ska kunna påverka våra egna liv och det är just det som socialliberalismen står för ! Ett land med frihet  !!

Och kom ihåg att LOVE IS RED !


Kommentarer
Postat av: ja

Jag tycker fan du har rätt / landsbro

2009-04-17 @ 16:19:19
Postat av: Curry

Håller med.

Det ÄR viktigt att bry sig. hur ska man annars kunna klaga. Även EU valet är viktigt. Vem vill vi ha som för svergies talan i Europa? En blå som bara vill ha mer eller en röd som vill vara rättvis.



Och en sak till. Det ska vara den som är smart, ha ork och intresse att läsa på högskola inte de som har råd. Ett sånt land vill jag inte ha!



Röd = Stöd, Bröd , Glöd. :)

2009-04-18 @ 16:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0